Din fantasi och våra spår är det enda som sätter gränser

Visste du att du kan hyra din egen spårvagn? Din fantasi och våra spår är det enda som sätter gränser.
Födelsedag, personalfest, utflykt, säljkårens kick off, jubileet, svensexan eller varför inte en romantisk middag – allt är möjligt!
Ni väljer själva i vilken typ av vagn ni vill färdas. I vår trivsamma sällskapsvagn njuter ni av god mat och en storslagen utsikt. Är ni nostalgiska och gillar att väcka uppmärksamhet färdas ni i vagn 335, som är byggd på en vagn från 1920-talet. Till större sällskap rekommenderar vi våra mustanger, som förflyttar hundratals personer på oslagbart kort tid. Esteter väljer säkert Stockholmsmustangen, som ansågs vara världens vackraste vagn när den kom på 1940-talet.

Oavsett vilken vagn ni väljer kan vi garantera en oförglömlig spårvagnstur och ett minne för livet!

Raka spåret till Djurgårdens alla attraktioner

Spårvagnen är ett suveränt transportmedel när ni är många. Välj själv var ni vill bli upphämtade. Ombord njuter ni av utsikten och något uppfriskande.

Planerar ni en kundträff eller personalaktivitet på någon av Djurgårdens alla attraktioner? Vi har spår till Vasamuseet, Spritmuseum, Liljevalchs konsthall, Gröna Lund, Hasselbacken, Cirkus, Skansen och Waldemarsudde för att bara nämna några. Vi kan hämta eller lämna vart ni vill på våra tretton hållplatser. Varför inte passa på att bjuda på lite förfriskningar ombord? Alltid lika uppskattat!

Stans bästa fönsterbord

Avnjut en riktigt god middag vid stans bästa fönsterbord med utsikt över Strandvägen, Djurgården och Kungliga Dramaten.
I vår omtyckta restaurangvagn dukar vi upp attraktiva spårvagnsmenyer i olika prislägen. Tänk dig att avnjuta en god måltid vid stans bästa fönsterbord!
Vi samarbetar med Stockholms bästa kök och cateringleverantörer. 

Vi kan erbjuda prisvärda menyalternativ. Men du kan också komponera din helt egna helafton à la Carte!

 

Kontakta oss för mer information

Våra Spårvagnar

SS A1 no. 76
SS A1 no. 76 - 1920
  • Status: In traffic on the Djurgårdslinjen
  • Quantity passenger: 24 seated + 32 standing = 56 passengers
  • Max speed (Km / h): 50
  • Type: two-axis bi-direction (2xZR)
  • Quantity original: 120
  • Manufacturer: ASEA 1903-1904
  • Crew: Moving Conductor

Motor trolley

SS A24C no. 373
SS A24C no. 373 - 1940
  • Status: Under renovation
  • Quantity passenger: 41 seated + 31 standing = 72 passengers
  • Max speed (Km / h): 70
  • Type: four-axis bi-direction (4xZR)
  • Quantity original: 5
  • Manufacturer: ASEA 1944
  • Crew: Moving Conductor

Motor trolley

SS A25 no. 71
SS A25 no. 71 - 1950
  • Status: Under renovation
  • Quantity passenger: 34 seated + 70 standing = 104 passengers
  • Max speed (Km / h): 50
  • Type: four-axis unidirectional (4xER)
  • Quantity original: 12
  • Manufacturer: GM, ASEA 1946
  • Crew: Permanent Conductor

Motor trolley

SS A29 no. 170
SS A29 no. 170 - 1960
  • Status: In traffic on the Djurgårdslinjen
  • Quantity passenger: 40 seated + 50 standing = 90 passengers
  • Max speed (Km / h): 50
  • Type: four-axis unidirectional
  • Quantity original: 30
  • Manufacturer: Hägglund, ASEA 1954-1955
  • Crew: Moving Conductor

Motor trolley

SS A31 no. 331
SS A31 no. 331 - 1950
  • Status: In traffic on the Djurgårdslinjen
  • Quantity passenger: 31 seated + 74 standing = 105 passengers
  • Max speed (Km / h): -
  • Type: four-axis unidirectional (4xER)
  • Quantity original: 6
  • Manufacturer: Hägglund 1947-1949
  • Crew: Permanent Conductor

Motor trolley

SS A31 no. 333
SS A31 no. 333 - 1950
  • Status: Under renovation
  • Quantity passenger: 31 seated + 74 standing = 105 passengers
  • Max speed (Km / h): 50
  • Type: four-axis unidirectional (4xER)
  • Quantity original: 6
  • Manufacturer: Hägglund 1947-1949
  • Crew: Permanent Conductor

Motor trolley

SS B19 no. 846
SS B19 no. 846 - 1920
  • Status: In traffic on the Djurgårdslinjen
  • Quantity passenger: 24 seated + 39 standing = 63 passengers
  • Max speed (Km / h): 50
  • Type: two-axis bi-direction (2xZR)
  • Quantity original: 90
  • Manufacturer: ASEA, Falun, Råsunda 1925-1929
  • Crew: Moving Conductor

Trailer

SS B31C no. 618
SS B31C no. 618 - 1949
  • Status: Not available in the depot
  • Quantity passenger: 34 seated
  • Max speed (Km / h): -
  • Type: four-axis unidirectional (4xER)
  • Quantity original: 1
  • Manufacturer: Hägglund 1949
  • Crew: -

Trailer

SSB A2 no. 24
SSB A2 no. 24 - 1910
  • Status: Not available in the depot
  • Quantity passenger: 18 seated + 23 standing = 41 passengers
  • Max speed (Km / h): 50
  • Type: two-axis bi-direction (2xZR)
  • Quantity original: 6
  • Manufacturer: ASEA 1904-1907
  • Crew: Moving Conductor

Motor trolley

SSB BC4 no.182
SSB BC4 no.182 - 1910
  • Status: In traffic on the Djurgårdslinjen
  • Quantity passenger: 18 seated + 21 standing = 39 passengers
  • Max speed (Km / h): 50
  • Type: two-axis bi-direction (2xZR)
  • Quantity original: 5
  • Manufacturer: Ringvägen 1914
  • Crew: Moving Conductor

Trailer

SSLidJ A24B no. 17
SSLidJ A24B no. 17 - 1940
  • Status: Available on the Lidingö line
  • Quantity passenger: 48 seated + 38 standing = 86 passengers
  • Max speed (Km / h): 50
  • Type: four-axis bi-direction (4xZR)
  • Quantity original: 8
  • Manufacturer: ASEA, ASJ 1949
  • Crew: Moving Conductor

Motor trolley

Vår prislista

Vad kostar det? Begär alltid offert. Vår lägsta debitering är för en timme. Därefter debiterar vi för påbörjad halvtimme.
Vi erbjuder cateringmöjligheter både på tallrik eller buffé läs mer under rubriken Stans bästa fönsterbord.

Givetvis ska ni färdas ståndsmässigt! Vi pryder er vagn med svenska flaggor.
Vill ni dekorera den på annat sätt går det bra under villkoren: det måste ske på egen kostnad, det får inte skada vagnen och det får inte hota trafiksäkerheten.

Priser
Privatpersoner

Måndag-Torsdag
Pris för första timmen
Fredag-Söndag
Pris för första timmen
Transport*
Ej tillgängligt just nu 
Vill du åka från hållplats A till hållplats B?
* Minimum debitering 20 personer
Från 
145 sek *
per/person
Från 
175 sek *
per/person
Mustang 4240 sek
Därefter 1000 kr per påbörjad halvtimme
5300 sek
Därefter 1000 kr per påbörjad halvtimme
Gammelvagn 
Vagnar innan 1940 talet
5300 sek
Därefter 1000 kr per påbörjad halvtimme
6360 sek
Därefter 1000 kr per påbörjad halvtimme
Cafévagnen
(buffe tillkommer, två timmar ingår)
6360 sek
Därefter 1000 kr per påbörjad halvtimme
7420 sek
Därefter 1000 kr per påbörjad halvtimme
Specialarrangemang
Bröllop, Födelsedag, Jubileum etc.
Offert på begäran

 Alla priser för privatpersoner är inkl. moms. Moms på transport är 6 %, moms på servering är 12 % som tillkommer.
Efter kl. 22 gäller 50 % högre priser. Ut- och inkörningstider ingår. 

Vår prislista för företag

Priser 
Företag

Måndag-Torsdag
Pris för första timmen
Fredag-Söndag
Pris för första timmen
Mustang 6000 sek exkl. moms
Därefter 1000 kr per påbörjad halvtimme
7500 sek exkl. moms
Därefter 1000 kr per påbörjad halvtimme
Gammelvagn
Vagnar innan 1940 talet

7000 sek exkl. moms
Därefter 1000 kr per påbörjad halvtimme

8500 sek exkl. moms
Därefter 1000 kr per påbörjad halvtimme
Cafévagnen
(buffe tillkommer, två timmar ingår)

7600 sek exkl. moms
Därefter 1000 kr per påbörjad halvtimme

8600 sek exkl. moms
Därefter 1000 kr per påbörjad halvtimme
Skola
Boka visning och åktur 
(Endast skoldagar)
900 sek exkl. moms
Priset är per klass (upp till 20 elever och 3 pedagoger/lärare)
 Transport*
Ej tillgängligt just nu 
Vill du åka från hållplats A till hållplats B?
* Minimum debitering 30 personer
Från 
145 sek
per/person exkl. moms 
Från 
175 sek
per/person exkl. moms  
Inspelning / Reklam Offert på begäran

Bokning & Villkor

Abonnerad spårvagn får dekoreras efter samråd med vår vagnmästare. Tiden räknas som effektiv tid, d.v.s. från önskad starttid till önskad sluttid. Minst en timme debiteras (vid catering minst två timmar). Därefter tillägg per påbörjad halvtimme.

Catering
Vid catering med Sällskapsvagnen ingår servitör vid fler än 20 personer. 
Vid andra uppdrag kan servitör eller värd beställas separat mot en avgift om om 385:- per timme (Minsta debitering är 3 timmar per person och uppdrag).
I bufféavgiften ingår porslin, bestick, vinglas, serveringsbestick samt servetter. Behövs annat porslin, bestick eller glas? Kontakta oss för prisinformation.

Avbokning
Av oss bekräftat abonnemang kan avbokas mot en administrativ avgift om 300 kr exkl. moms fram till 7 dagar innan bekräftat abonnemangsdatum. 
Vid senare avbokning faktureras halva abonnemang priset.  

Museal Dragkraft
Djurgårdslinjen tillhandahåller museala fordon och utlovad motorvagn kan ersättas av annan motorvagn. Detta kan ske p.g.a att en motorvagn vi har utlovat har gått sönder eller inte är i trafiksäker skick. Om en motorvagn blir ersatt av en annan motorvagn sker ingen kompensation. Kunden har rätt att flytta abonnemang till ett annat datum i samråd med Djurgårdslinjen.   

Ändringar och förseningar
Djurgårdslinjen har rätt att ändra i programmet, exempelvis störningar i övriga trafiken, andra trafikhändelser eller order från vår trafikledare. Vid mer betydande förändringar av negativ karaktär, strävar Djurgårdslinjen att kompensera i någon form av ersättning. 


Rätt till ändringar förbehålles: Begär därför alltid offert inför varje specificerat arrangemang.
Privatpersoner betalar i förskott. Företag betalar mot faktura inom 10 dagar.

 

 

 

 

 

Frågor & Svar

Har ni luftkonditionering?

Våra museala vagnar är inte utrustade med AC. Varma dagar öppnar vi så många fönster vi kan, och fartvinden fläktar då genom vagnen. I vår Cafévagn har dock AC.


Har ni toaletter ombord?

Nej, Men vid ändhållplats har ni tillgång till detta.


Är spårvagnen uppvärmda?

Ja, Vi har värme ombord som kommer bland annat från spårvagnens motorer och andra värmekällor.
Vi anpassar vagnen efter väder och årstid. Har du önskemål kontakta oss gärna om det.


Teknik?

Vi har begränsad utrustning kring teknik som mikrofoner och högtalare. 
Kontakta oss för mer information 


Har vi anpassning för personer med funktionsvariation?

Vi har som mål att vårt rörliga kulturarv ska vara tillgängligt för alla. Våra museala vagnar är över 60 år gamla och har högre steg in i vagnen och vissa vagnar har en smalare ingång. Hör av er till oss för mer information så ska vi försöka lösa en spårvagn efter er funktionsvariation.